Log in
Log in with USB
Inloggen met vingerafdruk wordt binnenkort mogelijk.
Met acties kan de website automatisch taken laten verwerken. In deze handleiding leggen we uit hoe je met acties de website een mail kan laten sturen als een formulier ingezonden wordt.
Of je nu een actie wilt bewerken of een actie toe wilt voegen: alles begint met de knop "Actie instellen". Heb je deze knop niet op je startscherm dan kan je deze pin eenvoudig toevoegen.
In het volgende scherm kies je of je een nieuwe actie wilt instellen, een bestaande wilt bewerken of een bestaande actie wilt verwijderen. Nadat je je keuze hebt gemaakt klik je op Opslaan.
In het volgende scherm kies je voor de optie Nieuw item is aangemaakt. Hierdoor reageert de actie als er een nieuwe inzending binnenkomt bij het formulier.
In het volgende scherm selecteer je het formulier waar de actie op moet reageren. Je vind je formulier onder de naam "inzendingen van ...". Waarbij ... de naam van je formulier is.
In het volgende scherm kies je bij Soort actie voor Verstuur een e-mail.
In het volgende scherm kan je de details van de mail invullen. Bij E-mail address van ontvanger kan je je eigen e-mail adres invullen als je zelf een mail wilt ontvangen. Wil je de mail laten sturen naar degene die het formulier heeft ingevuld (als bevestiging) dan vul je hier in.
Bij Onderwerp van e-mail vul je het onderwerp voor de mail in.
Bij Inhoud van de mail kan je de inhoud van de mail invullen. Als je de gegevens die in het formulier zijn ingevuld in de mail wilt plaatsen zet je in de tekst {item-overview @ basic} in. Deze webwaarde wordt vervangen door een overzicht van de gegevens uit het formulier.
Bij Optioneel BCC e-mailadres vul je het e-mail adres in waar een kopie van de mail naartoe gestuurd mag worden. Stuur je de mail naar degene die het formulier heeft ingevuld dan kan je hier je eigen e-mailadres invullen zodat je een kopie van de mail krijgt.
Heeft je formulier de mogelijkheid om bestanden te uploaden? Dan kan je door het vinkje "Voeg bestanden als bijlage toe" aan te zetten deze bestanden mee laten sturen met de mail als bijlagen.
Bij Afzender e-mailadres en Afzender naam vul je je eigen e-mail adres en naam in.
Als je kiest voor actie bewerken kan je in het daar op volgende scherm de actie selecteren welke je wilt bewerken. De stappen daarna volgen dezelfde volgorde en manier van werken als bij het aanmaken van een nieuwe actie.